Anotace
Monografie se zabývá tématem projektové výuky, zejména v souvislosti se základním školstvím, které nabízí široký prostor pro realizaci projektů nejrůznějšího charakteru. V teoretické části se autorka zabývá vymezením základních pojmů souvisejících s tématem v české a zahraniční odborné literatuře. V empirické části byly stanoveny, ověřovány a analyzovány výzkumné problémy a hypotézy. Výzkum byl mimo jiné zaměřen na faktory, které brání učitelům v realizaci projektové výuky. Kvantitativní výzkum probíhal v České republice, Spolkové republice Německo a v Rakousku s cílem porovnat a analyzovat, jak často učitelé projektovou výuku využívají. Dále byly zjišťovány postoje a názory českých a zahraničních učitelů základních škol v souvislosti se zájmem o semináře a vzdělávání v této oblasti.
Žánr a kategorie knihy Projektová výuka - moderní strategie vzdělávání v České republice a německy mluvících zemích