Diskuze

zpět na přehled základních tématzpět na přehled základních témat

Pokud chcete vložit příspěvek do diskuze, přihlašte se.

elfos
elfosTermín přidání příspěvku9.10.2011 v 00:29

Děkuji. :-)

Jakub
JakubTermín přidání příspěvku8.10.2011 v 23:53

Kolonka ilustrátor u vydání knihy je připravena pro grafik, ilustrátora nebo autora obálky ke konkrétnímu vydání. Nejčastěji to bude autor obálky, poněvadž ilustrátor bude stejný pro většinu vydání.

elfos
elfosTermín přidání příspěvku8.10.2011 v 23:11

Případně co v případě, pokud se u knihy jméno ilustrátora liší od jména autora obálky. (Takže z toho mi logicky vyplývá, že se asi skutečně přidává jen ilustrátor, autor obálky ne.)

elfos
elfosTermín přidání příspěvku8.10.2011 v 22:59

Zdravím. Jen se raději přeptám: Kolonka Ilustrátor u vydání knihy - tam se píše i autor obálky (pro kterého žádnou kolonku nevidím), nebo jen jméno ilustrátora, pokud je kniha ilustrovaná? Děkuji.

Ony
OnyTermín přidání příspěvku31.7.2011 v 14:41

Děkuju moc ;-)

Jakub
JakubTermín přidání příspěvku31.7.2011 v 14:08

Ony, máš to tam zpátky.

Ony
OnyTermín přidání příspěvku30.7.2011 v 16:55

Tak já nevím, ale zvykla jsem si hodnotit konkrétní vydání vždycky, i když je tady jen jedno. To přece ještě neznamená, že kniha vyšla jen jednou a už nikdy znovu nevyjde. Nevím jak ostatní, ale já bych moc prosila, aby bylo možné zas hodnotit obojím způsobem.
Za oblíbená nakladatelství děkuji.

Jakub
JakubTermín přidání příspěvku30.7.2011 v 15:07

Ahoj Ony,

snažil jsem se KDb zjednodušit a tedy v případech, že má kniha pouze jedno vydání, tak to lidem nekomplikovat a hodnotit pouze nahoře vpravo. V případech, že u jedné knihy jsou dvě a více vydání, tak u konkrétních vydání zůstala možnost hodnotit pouze dané vydání. Stejně to ovlivnilo, přidat vydání do knihotéky.

U těch oblíbených nakladatelstvích máš pravdu, tam byla chybka. Už je to opraveno.

Ony
OnyTermín přidání příspěvku30.7.2011 v 14:34

Ahoj,
u knih, které tu mají jen jedno vydání, se mi nějak přestalo zobrazovat "hodnotit vydání" a "přidat vydání do knihotéky". Jo, a taky jsem zkoušela přidat si mezi oblíbené nakladatelství, ale nejde mi to.
Díky za opravu, O.

Jakub
JakubTermín přidání příspěvku30.11.2010 v 13:54

dobrý dotaz, dle mého by se mělo audio tvářit, jako vydání ke knize. Je to přeci jenom převyprávění knihy. A jeho kvalita vychází z kvality samotného díla, může se pouze mírně zdvíhnout (jako u případu pana Lábuse u Harryho Pottera), nebo klesnout. S tím, že by se mělo vyplnit do materiálu audiokniha. Přidám tam možnost, že když se to vyplní, vznikne nová položka v doplňujících informacích - dabing a zmizí možnost ilustrace a další nesouvisející obory s audio knihou.
Do hlavní stránky profilu knihy, bych přidal výraznější rozlišení, že se jedná o audio knihy.

koczanska
koczanskaTermín přidání příspěvku30.11.2010 v 00:00

Jen bych chtěla zareagovat na vzkaz Ony z 25.12.2009 týkající se hodnocení jednotlivých vydání u jedné knížky. Konkrétně teď si nejsem jistá správným postupem přidání knihy resp. audioknihy. Např. Harry Potter je namluven již v češtině (mezi náma klobouk dolů před panem Lábusem). Přidala jsem toto audio k příslušné knize. V tomto případě uživatelé budou určitě mít jiné hodnocení pro knížku a pro audio. Tudíž dotaz zní: namluvené knihy přidávat jako další knihu a nebo lze hodnotit jednotlivá vydání samostatně přičemž audio považovat za jedno z vydání knihy?

Jakub
JakubTermín přidání příspěvku22.11.2010 v 11:26

Došlo k přepracování sekce bazar knih. Uživatelé mají nyní přehled o jednotlivých inzerátech o knihách na jednom místě. Dříve se inzeráty vypisovaly pouze v profilu knihy. Navíc je možné si vyhledat pouze určité knihy, spisovatelé nebo zvolit vybranou kategorii. Přihlášeným uživatelům se zobrazí možnost odpovědět na inzerát uživateli do pošty.

Veruš
VerušTermín přidání příspěvku18.11.2010 v 20:04

Smazáno. Nechala jsem tvé vydání.

Eyghon
EyghonTermín přidání příspěvku18.11.2010 v 19:46

Omylem jsem přidal ke knize Jana Jíchy "Prevít na studijích" vydání, které už tam bylo - prosím o smazání.

Jakub
JakubTermín přidání příspěvku15.11.2010 v 19:41

Knihu nešlo vložit do knihotéky, protože obsahuje apostrof, se kterým se skripty někam nekamarádily, ale už je to opravené.

Počítání bodů u soutěže je také opraveno. Až někde uděláte operaci, která Vám přidá nebo ubere body, tak se to změní na správnou hodnotu.

Eyghon
EyghonTermín přidání příspěvku15.11.2010 v 19:16

Mám problém s knihou The year's best horror od Karla Wagnera - nejde přidat do knihotéky ani nejde editovat název - zřejmě nějaký problém s tím apostrofem.

Veruš
VerušTermín přidání příspěvku15.11.2010 v 14:53

Body budou opraveny. Jakub se na to podívá ;)

Eyghon
EyghonTermín přidání příspěvku15.11.2010 v 14:06

Taky na to hledím - přidal jsem 6 knih - cca 700 bodů. Podivné.

NightSider
NightSiderTermín přidání příspěvku15.11.2010 v 13:50

u profilu je to v poradku jenom na hlavni strance a strance souteze jsou ty body nejake nemocne

NightSider
NightSiderTermín přidání příspěvku15.11.2010 v 13:46

jinak u souteze zacalo nejak divne pocitat body za pridany knihy...jednu jsem pridal a dostal jsem se z 3085 na 4232...

Jakub
JakubTermín přidání příspěvku14.11.2010 v 19:07

Opraveno.

Eyghon
EyghonTermín přidání příspěvku14.11.2010 v 17:45

U knihy To od Stephena Kinga jsou taky 2 stejná vydání z roku 2009.

Jakub
JakubTermín přidání příspěvku13.11.2010 v 18:27

Máte pravdu, vydání bez obálky jsem odstranil.

Eyghon
EyghonTermín přidání příspěvku13.11.2010 v 18:14

U knihy Mlha od Stephena Kinga jsou 2 zcela stejná vydání se stejným ISBN.

Jakub
JakubTermín přidání příspěvku13.11.2010 v 11:58

Nápadité řešení. Pokud se Vám to stalo již podruhé znovu se podívám, jestli se tu nestává problém, co tu byl zhruba 1/4 roku dozadu. A to když vložíte nějaký záznam (knihu, spisovatele nebo organizaci) průvodce to projede dvakrát a dvakrát vloží. Z čehož pak vznikají zbytečné potíže. Dám vědět až to bude opravené. Jinak pokud se to stane znovu, napište mi některému z moderátorů do pošty a záznam smažeme.

Eyghon
EyghonTermín přidání příspěvku13.11.2010 v 11:49

Už jsem to vyřešil přepsáním údajů na jinou knihu.

Eyghon
EyghonTermín přidání příspěvku13.11.2010 v 10:03

Po přidání knihy Galaktický hrdina Bill od Harryho Harrisona vidím, že se v databázi objevila dvakrát (přestože tam předtím nebyla vůbec). Smažte prosím přebývající exemplář. Stalo se mi to už podruhé, ale poprvé jsem to vyřešil přepsáním na jiné vydání.

Jakub
JakubTermín přidání příspěvku26.12.2009 v 11:25

Ony: k jednotlivým vydáním, vím, že současný stav není vyhovující, pracujeme na úpravě systému, s tím, že tato vydání budou rozlišena. Akorát je zde několik nevyřešených věcí v návrhu.
A to zdali ve výpisu knih mají být veškerá vydání nebo pouze jedno s tím, že v detailu knihy by byl výpis jednotlivých vydání s různými hodnocení, komentáři, obálky, u každého. Uživatel by si mohl zobrazit veškerá nebo pouze jedno konkrétní vydání.
Druhá možnost je, v seznamu knih mít současný systém, akorát jednotlivá vydání spolu půjde provázat a bude možné si zobrazi celkové hodnocení o knihy nebo veškeré komentáře.
Nutno zmínit, že tato změna bude dosti složitá, ale určitě o problému víme a snažíme se, co nejdříve napravit.

Ony
OnyTermín přidání příspěvku25.12.2009 v 20:48

Měla bych dotaz ohledně hodnocení/komentářů. Je mi jasné, že v této fázi vývoje se možná nejedná o nic tak závažného, ale pokud bude přibývat uživatelů a knih (v což doufám), problém to bude. Na kdb.cz se mi líbí, že obsahuje různá vydání téhož díla s poměrně podrobnými informacemi, ale vzniká pak problém s hodnocením. Teď třeba čtu Jméno růže - Jako Ecův text skvělé, ale konkrétně tohle vydání je dost hrozné. Tolik tiskových chyb pohromadě jsem snad ještě neviděla. U jiných knih mohou být problematické třeba úvody, doslovy, ilustrace, o výborech nemluvě. Existuje nějaké "oficiální" stanovisko? Např. vždy hodnotit konkrétní vydání (a tím případně varovat ostatní před zprzněním dobrého textu)? Osobně bych se vždycky raději vyjadřovala k textu jakožto výkonu spisovatele, ale to půjde někdy těžko. Nevíte, jak to třeba funguje na zahraničních databázích? Děkuji za případnou odpověď.

Jakub
JakubTermín přidání příspěvku8.11.2009 v 17:30

3/ tato možnost přibyla do systému KDB.

Jakub
JakubTermín přidání příspěvku31.10.2009 v 21:12

1/ Přidán výpis roku, řazení zatím ještě není.

Artran
ArtranTermín přidání příspěvku20.10.2009 v 08:47

Děkuji.

Jakub
JakubTermín přidání příspěvku19.10.2009 v 14:58

4/ Opraveno

Artran
ArtranTermín přidání příspěvku17.10.2009 v 08:39

Nevím proč, ale někdy mne to odhlásí (ačkoli mám nastaveno odhlašování na 1 den), příspěvek se přesto odešle (zaplaťpánbůh, jinak by byl ztracený :-), jenže u příspěvku se pak ale neukáže má přezdívka....

Artran
ArtranTermín přidání příspěvku17.10.2009 v 08:35

Další náměty :-)

1/ U spisovatele je uveden seznam jeho knih. Bylo by možné, aby byl u názvů uveden i rok vydání? Viz třeba u mnou nahozeného Cormaca McCarthyho jsem nahodil i různá vydání jeho knih Všichni krásní koně a Hranice a v seznamu je pak není jak od sebe rozpoznat. Také by pak bylo dobré, kdyby se tento seznam mohl řadit a) podle názvu b) podle hodnocení c) podle roku vydání.

2/ Hodnocení. Zatím není možné změnit své vlastní hodnocení. Počítám, že toto asi časem opravíte, ale pro jistotu to píšu :-) Dále. Nebyly by možné i půlhvězdičky (jako je to třeba na LibraryThing)? Když ťuknu na prázdnou hvězdičku, tak se doplní plná, když ťuknu na plnou, tak se změní na půlhvězdičku, když ťuknu na půlhvězdičku, tak by se změnila na prázdnou - etc. Osobně bych toto jemnější (desetibodové) hodnocení uvítal. I když třeba na čsfd se o tom stále vedou spory. Resp. správce databáze už po těch tisících ohodnocených filmech v pětihvězdičkovém hodnocení nechce měnit hodnocení na desetihvězdičkové.

3/ Obrázky. Uvítal bych, kdyby bylo možné smazat mnou nahozený obrázek (může se stát, že nahodím chybný) a potom když je obrázků více, tak by bylo dobré mít možnost vybrat nějaký výchozí. Na Last.fm se o nich třeba hlasuje. Nebo by se mohly vybírat náhodně z galerie při každém načtení stránky.

4/ A poslední drobnost. Když nahodím knihu, tak mne to přesměruje do seznamu knih. Uživatelsky příjemnější by bylo, kdybych byl přesměrován na profil mnou právě nahozené knihy (nebo autora, když nahazuji autora). Obvykle totiž hned přidávám obrázek.

Díky ;-)

Artran
ArtranTermín přidání příspěvku14.10.2009 v 14:41

Vyzkoušeno a dohledáno :-) Moc pěkné :-) Bylo by ještě možné, aby jeden ze sloupců byl rok vydání? Ony se pak od sebe budou jednotlivá vydání lépe odlišovat. Např. Krakatit od K. Čapka vyjede 3x bez ISBN od Československého spisovatele.

A jinak děkuji za to rozšíření textového pole :-)

Jakub
JakubTermín přidání příspěvku13.10.2009 v 20:58

Jedná se o první náznaky propojení s knihovnickým systémem Z39.50, zkuste si dát sekci knihy napsat název nějaké knihy třeba "Dvě věže" nejdříve kliknout na vyhledat a poté kliknout na zmiňovanou záložku Databáze Národní knihovny a budete mile překvapen, ovšem zatím je to pouze v prvopočátku.

Artran
ArtranTermín přidání příspěvku13.10.2009 v 12:38

Ahoj. Nově vám tu v sekci knihy přibyla záložka "Databáze Národní knihovny". Jakým způsobem toto funguje?

Jakub
JakubTermín přidání příspěvku13.10.2009 v 09:31

1) Zatím používáme funkci, kde dochází ke ztrátovosti v kvalitě obrázku, v budoucnu se pokusíme změnit tuto funkci na jinou, aby k tomu nedocházelo vůbec nebo v menší míře.

2) toto je v současné době velký zádrhel, který si uvědomujeme, ale nevíme, jak přesně vytvořit možnost výběru ze seznamu s možností přidání nové hodnoty.

Pole pro vložení textu do diskuze bylo zvětšeno :o)

Artran
ArtranTermín přidání příspěvku28.9.2009 v 20:37

Ad 1/ Pokusil jsem se porovnat dva obrázky, z nichž jeden je zmenšený tak, jak se ukazuje zde na KDB.cz (A), a druhý resamplovaný (B)
(A) http://farm4.static.flickr.com/3100/3963521562_4303955afe_o.jpg
(B) http://farm3.static.flickr.com/2504/3962745991_5b0bc984b8_o.jpg
Takto to vypadá u fotografie: (A) zmenšená (B) resamplovaná
(A) http://farm4.static.flickr.com/3418/3962746125_71d74db5b5_o.jpg
(B) http://farm4.static.flickr.com/3518/3963522696_94e9f0d878_o.jpg
Ty resamplované jsou zkrátka o něco hezčí a u obálky knížky je pak dokonce možné přečíst i název titulu. Je to asi opravdu jen drobnost, nicméně... :-)

ad 2/ Není pak ale možné, že jeden uživatel zadá pevná, druhý Pevná, třetí pevná vazba, další hardcover a daší zase Vázaná, aniž budou dbát na nabídku vyjetou přes AJAX? O toto mi jde.

Mj. rozšíření okna, do kterého píši příspěvek v diskuzi, alespoň na deset řádků by také "bodlo" :-) Takto musí uživatel neustále skrolovat nahoru a dolů.

Jakub
JakubTermín přidání příspěvku28.9.2009 v 19:05

1) Obrázek se zmenší, ovšem je pokud je menší na šířku nežli 900px, jinak zůstane v původní velikosti. Poměr stran byl v galerii upraven.
2) Vazba, tato nabídka tam je, ale je tam pořád ještě textové pole, zkuste tam zadat cvičně jen pev a uvidíte, že Vám vyjedou nabídky, ale chce to vkládat pomalu, pak se pod tím textovým polem zobrazí dané nabídky, kterými se zmenší pravděpodobnost duplicity.
3) Naprosto souhlasím zkratku s. jsem tam přidal. Stejně tak, jako u formátu (šířka x výška v mm), což jsem upravil dle Vašeho návrhu.
4) Ano míním tím CD, Kniha apod. Zkrátka nosič dodám tam ještě poznámku.

Artran
ArtranTermín přidání příspěvku28.9.2009 v 15:04

Děkuji za rychlou odpověď. Tak jsem přidal tu knížku s více autory a během toho mi vyvstalo několik drobností. 1/ Při nahrání obálky mi přijde, že se náhled obrázku pouze zmenší (tj. nepoužije se resample) a tím dojde k nehezkému zhrubnutí obrázku (zvětšení obrázku, ale vypadá velmi pěkně). V galerii se navíc nedodrží poměr stran. 2/ U rozšířených informací o knize by možná stálo za to u Vazby místo vypisování volit z nabídky (jako u Zaměření knihy) 3/ Pokud vyplním Počet stran, tak se ve výpisu knihy ukáže pouze číslo, možná by bylo dobré automaticky tam doplnit zkratku s. (např. 592 s.). U formátu by se asi také mělo určit, jestli se má kniha zadávat v mm nebo cm (standardně asi v mm) a jestli se má zadávat (šířka x výška nebo naopak. Nebo zavést dvě políčka: šířka a výška v mm), přičemž by se opět ve výpisu jednotka doplnila automaticky. Takto hrozí, že si to tam každý bude psát podle libosti. 4/ Materiálem míníte, jestli se např. jedná o audiobook nebo klasickou knihu? Nebylo by toto spíše lepší sjednotit s tou vazbou dohromady? Byly by pak např. možnosti: pevná vazba, brožovaná vazba, audiobook, rukopis, e-book atd. Myslím, že takto to je na GoodReads.com.

Přeji hezký den.

Jakub
JakubTermín přidání příspěvku28.9.2009 v 14:25

1) Když chcete přidat ke knize více autorů vyplníte jednoho a poté pod textovým polem, kde je napsaný první autor je tlačítko přidat řádek, tak klikněte na přidat a napište druhého autora, tento postup je možný u aplikovat až do 20 autorů.
2) I zde je možné vložit knihu bez autora, buďto ho stačí nevyplnit a nebo dát odstranit řádek a tím se učiní to samé.

Artran
ArtranTermín přidání příspěvku28.9.2009 v 13:24

Měl bych dva dotazy: 1/ Je možné ke knize přidat více autorů? 2/ Co s knihou, jejíž autor je anonymní (např. Epos o Gilgamešovi nebo soubor lidových pohádek. Na LibraryThing se třeba autor vyplňovat nemusí a kniha může být bez autora - nebo se určí jiná "role", např. editor nebo pořadatel.)