60%

Ekonomie prestiže

Ekonomie prestiže
Ekonomie prestiže
Autor:
Podtitul:Ceny, vyznamenání a oběh kulturních hodnot
Jazyk (původní knihy):Jazyk vydání angličtina angličtina
Zkuste koupit knihu na KOSMAS.czPřidat komentářPřidat recenziPřidat odkazPřidat obálkuPřidat inzerát na knihu do bazaru
Ekonomie prestiže
Ekonomie prestiže
Nakladatel:HOST
ISBN:978-80-7294-492-7
EAN:9788072944927
Termín:
Pořadí vydání:1.
Jazyk:Jazyk vydání čeština čeština
Překladatel:Martina Neradová
Rozsah (počet stran):416
Vazba:měkké desky, lepená brožura oříznutá po třech stranách
Materiál:kniha
Edice:Teoretická knihovna

Anotace

Kniha amerického literárního vědce, Jamese F. Englishe (1958), který v současné době působí jako profesor anglické literatury na Pennsylvánské univerzitě v Philadelphii, se zabývá vznikem, historií a fungováním literárních, filmových a hudebních cen i vším, co se kolem nich odehrává, nejvíce prostoru je věnováno cenám světoznámým — Nobelově ceně, Oscarům nebo Bookerově ceně —, ovšem zajímá ho i to, jak fungují ceny na opačném pólu — tedy například ceny regionální, univerzitní nebo ceny pro domorodou hudbu či literaturu. Mj. se autor zabývá tzv. „anticenami“ za nejhorší výkony, jako je například Zlatá malina. English popisuje mnohé způsoby, jak ceny a jejich udělování zavedly jakousi „hru“, spoléhající se na příznivé přijetí či rozhořčení, které vzbuzují u kritiků i nominovaných. Autor sleduje statistické údaje o růstu publikovaných knih i o vzniku nových cen. Na závěr knihu doplňují seznamy cen dokládající autorovu hypotézu, že „vítěz bere vše“, a to na příkladu výčtu desítek až stovek cen, které získaly takové celebrity jako například Michael Jackson nebo Steven Spielberg. Dozvídáme se také mnohé o materiálních aspektech cen — o podobě a výrobě medailí a sošek, kterými jsou odměněni laureáti, o tom, jak probíhá sestavování porot, nominace kandidátů i výběr vítězů či jak fungují filmové festivaly. — Časopis New York Magazine vyhlásil knihu J. F. Englishe nejlepší akademickou knihou roku 2005.

Žánr a kategorie knihy Ekonomie prestiže

Naučná » Společenské vědy