Porozumění procesu autoregulace u dětí a mladistvých v institucionální péči
Nakladatel: | Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
ISBN: | 978-80-7454-561-0 |
Termín: | 14.12.2015 |
Pořadí vydání: | 1. |
Jazyk: | ![]() |
Rozsah (počet stran): | 132 |
Vazba: | měkké desky, brožura sešitá drátěnou sponkou |
Materiál: | kniha |
Anotace
Předkládaná kniha přináší vhled do problematiky autoregulace dětí a mladistvých žijících v první fázi své životní dráhy1 v institucionálním sociálním prostředí. Tedy prostředí, které se zásadním způsobem liší od přirozeného sociálního prostředí tvořeného orientační nukleární či rozšířenou rodinou. Za institucionální sociální prostředí v případě nezletilých dětí a mladistvých považujeme prostředí formálních organizací2 původně společností zřízených k zajištění pomoci dětem a mladistvým, kteří vyžadují mimořádnou podporu ze strany společnosti. Jedná se o organizace zajišťující služby určené pro děti a mladistvé, o něž z různých důvodů nemohou pečovat jejich biologičtí rodiče. Konkrétně k nim v České republice řadíme především dětské domovy a výchovné ústavy.