Possibilities and implementation of understanding development regarding objective texts among students of elementary school

Jazyk (původní knihy):Jazyk vydání čeština čeština
Zkuste koupit knihu na KOSMAS.czPřidat komentářPřidat recenziPřidat odkazPřidat obálkuPřidat inzerát na knihu do bazaru
Nakladatel:Univerzita Palackého v Olomouci
ISBN:978-80-244-3483-4
Termín:
Pořadí vydání:1.
Jazyk:Jazyk vydání angličtina angličtina
Rozsah (počet stran):128
Formát (výška x šířka):297 x 210 mm
Vazba:měkké desky, lepená brožura oříznutá po třech stranách
Materiál:kniha

Anotace

The present publication is concerned with reading literacy and the development of reading literacy in primary schools. It presents a survey of research on the subject and a detailed overview of international studies aimed at measuring and assessing reading literacy. With respect to reading literacy, we shall be concerned with reading comprehension, the relationship between linguistic and cognitive processes as well as the development of metacognitive abilities amongst primary school students. The results of the PIRLS international study, which assesses reading literacy among early grade students, indicate that students, in general, score poorly in the comprehension of informational texts.

Žánr a kategorie knihy Possibilities and implementation of understanding development regarding objective texts among students of elementary school

Učebnice » Učebnice pro vysoké školy